Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2014

Σχολιασμός των θεμάτων στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον της Γ’ Τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου 2014


Σχολιασμός των θεμάτων στο μάθημα της
Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
της Γ’ Τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου 2014

Σε γενικές γραμμές τα  θέματα ήταν βατά χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.  Πιο συγκεκριμένα:
ΘΕΜΑ Α
Οι ερωτήσεις ανάπτυξης ήταν 12 μονάδες, ανισομερώς ωστόσο κατανεμημένες (6 μονάδες από το κεφάλαιο 6 και 6 μονάδες από το κεφάλαιο 8). Στο ζήτημα Α1-2 υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι ως προς την προτεινόμενη λύση (Σωστό) αφού κάλλιστα θα μπορούσε ένας υποψήφιος να απαντήσει Λάθος, στηριζόμενος στο γεγονός ότι η ταξινόμηση έχει ως κύριο στόχο της την παρουσίαση κάποιων αποτελεσμάτων κατά φθίνουσα ή αύξουσα σειρά, χωρίς να είναι απαραίτητο ότι θα  ακολουθήσει η λειτουργία της αναζήτησης.

ΘΕΜΑ Β
Μόνο το ερώτημα Β1 θα μπορούσε να προβληματίσει κάποιο υποψήφιο, η αναλυτική ωστόσο περιγραφή της μεθόδου απλοποιεί αρκετά τα πράγματα. Από την άλλη μεριά, το λογικό διάγραμμα του ερωτήματος Β2 είναι εξαιρετικά απλό και κατά την κωδικοποίηση του σε ψευδογλώσσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε η εντολή Όσο..επανάλαβε είτε η Για..από..μέχρι.

ΘΕΜΑ Γ  
Μια κλασσική επεξεργασία τιμών εισόδου που ολοκληρώνεται μόλις δοθεί από τη μονάδα εισόδου τιμή-φρουρός. Το μοναδικό ερώτημα που μπορεί να προβληματίσει είναι το Γ4, αφού η αδυναμία χρήσης πίνακα απαιτεί μια πολύ προσεκτική προσέγγιση για  την εύρεση και άθροιση όλων των τεμαχίων με τη μέγιστη τιμή τεμαχίου.    

ΘΕΜΑ Δ

Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια που εξετάζεται το μάθημα πανελλαδικά, παρέχεται η δυνατότητα στον υποψήφιο να χρησιμοποιήσει τρισδιάστατο πίνακα για την επίτευξη της λύσης. Το θέμα βεβαίως μπορεί να λυθεί εναλλακτικά και με δυσδιάστατο πίνακα. Τα ζητούμενα είναι όλα αναμενόμενα, με μικρό βαθμό δυσκολίας ενώ υπάρχει και η δυνατότητα διαφορετικών λύσεων στα επιμέρους ερωτήματα Δ3 και Δ4.

1 σχόλιο:

  1. εγω που το εκανα με τρισδιαστατο υπαρχει περιπτωση να μην δεχτουν καθολο τη λυση??

    ΑπάντησηΔιαγραφή