Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Άσκηση : πρόγραμμα+διαδικασία

Ι. Γράψτε διαδικασία που δέχεται ως παραμέτρους
    το πλήθος των μαθητών της θετικής, τεχνολογικής
    και θεωρητικής κατεύθυνσης στη Γ' τάξη ενός γενικού
    λυκείου, και υπολογίζει το ποσοστό (%) των μαθητών
    που φοιτούν στην κάθε κατεύθυνση.
ΙΙ. Στη Γ τάξη ενός γενικού λυκείου φοιτούν 75 μαθητές.
     Γράψτε πρόγραμμα το οποίο:
     α) διαβάζει την κατεύθυνση του κάθε μαθητή,
         (Τ - τεχνολογική, Θ - θεωρητική, Θε - Θετική),
     β) υπολογίζει το πλήθος των μαθητών που φοιτούν σε
         κάθε κατεύθυνση,
     γ) καλώντας τη διαδικασία που γράψατε στο Ι, υπολο-
         γίζει το ποσοστό (%) των μαθητών που φοιτούν στην
          κάθε κατεύθυνση.
Παρατήρηση : Το πρόγραμμα πρέπει να διασφαλίζει την
εγκυρότητα των εισερχόμενων δεδομένων.

Λύση

        ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ_ΤΑΞΗ
        ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
              ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Τεχ, Θετ, Θεωρητ, κ
              ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Π1, Π2, Π3
              ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Κατ
        ΑΡΧΗ
              Τεχ <-- 0
              Θετ <-- 0
              Θεωρητ <-- 0
              ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 75
                     ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
                          ΔΙΑΒΑΣΕ Κατ
                     ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ (Κατ = 'Τ) Ή (Κατ = 'Θ') Ή
                                                 (Κατ = 'Θε')
                     ΑΝ Κατ = 'Τ' ΤΟΤΕ
                          Τεχ <-- Τεχ+1
                     ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Κατ = 'Θ' ΤΟΤΕ
                          Θεωρητ <-- Θεωρητ+1
                     ΑΛΛΙΩΣ
                          Θετ <-- Θετ+1
                     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
              ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
              ΚΑΛΕΣΕ  Ποσοστά(Τεχ, Θετ, Θεωρητ, Π1, Π2, Π3)
              ΓΡΑΨΕ Π1, Π2, Π3
        ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

        ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Ποσοστά(Τεχ, Θετ, Θεωρητ, Π1, Π2, Π3)
        ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
              ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Τεχ, Θετ, Θεωρητ, Σύνολο
              ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Π1, Π2, Π3
        ΑΡΧΗ
              Σύνολο <-- Τεχ+Θετ+Θεωρητ
              Π1 <-- 100*Τεχ/Σύνολο
              Π2 <-- 100*Θετ/Σύνολο
              Π3 <-- 100*Θεωρητ/Σύνολο
        ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου